Известие

Collapse
No announcement yet.

износени малки свещи оказват ли влияние на мошноста на двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    От поне 7 теми, прочетени дотук оставам с впечатлението, че подобрението, което усеща Никола след смяна на кабелите е по-скоро плацебо ефект:
    При нормален CF2 мотор на всеки цилиндър се подават 2 искри в работен такт, но от различни бобини.Ако е така, то се подават и по 2 искри в неработещ такт от същите бобини, но на различните свещи.Т.е. когато първи цилиндър е в работен такт бобината му подава искра на едната му свещ и на едната на 4-ти цилиндър, който е в неработен такт, но от своя страна бобината на 4-ти също подава на своята свещ И на едната от първи.И обратното - когато 4-ти е в работен подава искра на ДРУГАТА си свещ и на една от 1-ви.Същото е с 2-ри и 3-ти цилиндър.Демек във веки един работен такт на всеки цилиндър винаги има по две искри и от двете свещи, но от различни бобини.Сега, ако има закъснение при подаването на ток от една бобина към различните свещи това обяснява всичко.Ако това е така и при CF2 и при CF3, то би следвало това закъснение при CF2 да е постигнато с дължината и съпротивлението на кабелите или нещо подобно, а при CF3 да се контролира от ЕКУ-то.Следователно сменяйки кабелите на CF2 всяка бобина да подава искра на двете свещи от собствения си цилиндър, Никола не е постигнал нищо, освен едновременно подаване на искра и риск от детонации...Така поне предполагам.
    Alfa 156
    ::::1.8ts::::144hp::::'98:::::
    sigpic

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Само да дочакам почивните дни

      И по този начин ако имаш една калпава свещ или един калпав кабел или бубина веднага го ловиш,понеже умира цилиндъра.

      ---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:49 ----------

      Първоначално публикувано от StanG Покажи съобщение
      От поне 7 теми, прочетени дотук оставам с впечатлението, че подобрението, което усеща Никола след смяна на кабелите е по-скоро плацебо ефект:
      При нормален CF2 мотор на всеки цилиндър се подават 2 искри в работен такт, но от различни бобини.Ако е така, то се подават и по 2 искри в неработещ такт от същите бобини, но на различните свещи.Т.е. когато първи цилиндър е в работен такт бобината му подава искра на едната му свещ и на едната на 4-ти цилиндър, който е в неработен такт, но от своя страна бобината на 4-ти също подава на своята свещ И на едната от първи.И обратното - когато 4-ти е в работен подава искра на ДРУГАТА си свещ и на една от 1-ви.Същото е с 2-ри и 3-ти цилиндър.Демек във веки един работен такт на всеки цилиндър винаги има по две искри и от двете свещи, но от различни бобини.Сега, ако има закъснение при подаването на ток от една бобина към различните свещи това обяснява всичко.Ако това е така и при CF2 и при CF3, то би следвало това закъснение при CF2 да е постигнато с дължината и съпротивлението на кабелите или нещо подобно, а при CF3 да се контролира от ЕКУ-то.Следователно сменяйки кабелите на CF2 всяка бобина да подава искра на двете свещи от собствения си цилиндър, Никола не е постигнал нищо, освен едновременно подаване на искра и риск от детонации...Така поне предполагам.
      Ти колега добре предполагаш ма дали е така не знаем нито ти нито аз ,Моята кола е 155 95 година и трее да е цф1.Там както четох и аз е друга хава.
      155 2.0 16v МY95 Sport

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от StanG Покажи съобщение
        От поне 7 теми, прочетени дотук оставам с впечатлението, че подобрението, което усеща Никола след смяна на кабелите е по-скоро плацебо ефект:
        При нормален CF2 мотор на всеки цилиндър се подават 2 искри в работен такт, но от различни бобини.Ако е така, то се подават и по 2 искри в неработещ такт от същите бобини, но на различните свещи.Т.е. когато първи цилиндър е в работен такт бобината му подава искра на едната му свещ и на едната на 4-ти цилиндър, който е в неработен такт, но от своя страна бобината на 4-ти също подава на своята свещ И на едната от първи.И обратното - когато 4-ти е в работен подава искра на ДРУГАТА си свещ и на една от 1-ви.Същото е с 2-ри и 3-ти цилиндър.Демек във веки един работен такт на всеки цилиндър винаги има по две искри и от двете свещи, но от различни бобини.Сега, ако има закъснение при подаването на ток от една бобина към различните свещи това обяснява всичко.Ако това е така и при CF2 и при CF3, то би следвало това закъснение при CF2 да е постигнато с дължината и съпротивлението на кабелите или нещо подобно, а при CF3 да се контролира от ЕКУ-то.Следователно сменяйки кабелите на CF2 всяка бобина да подава искра на двете свещи от собствения си цилиндър, Никола не е постигнал нищо, освен едновременно подаване на искра и риск от детонации...Така поне предполагам.
        Времезакъснението между двете искри се реализира чрез управлението на първичните страни на бобините от ECU-то а не на вторичните страни. Идеята е бобините да се управляват така, че винаги първата искра да е на голямата свещ а втората на малката.
        Ако закъснението се реализираше чрез дължините на кабелите на вторичните страни, то при първи цилиндър всичко щеше да е ОК, но при четвърти дългият кабел от първата бобина щеше да пали голямата свещ втора.

        Освен това, не изключвам и това при CF2 мотора въпросното времезакъснение да е различно за различни обороти.

        При CF3 мотора, очевидно двете свещи се палят едновременно, няма искри "навятъра" в края на изпускателния такт и поради това бобините работят на двойно по-ниска честота.
        Поради това е възможен лесен преход от CF2 към CF3 само с пренареждане на кабелите. Обратният преход обаче е невъзможен, защото тогава ще се пали само едната от двете свещи в даден цилиндър и това ще се отрази на работата на мотора.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Времезакъснението между двете искри се реализира чрез управлението на първичните страни на бобините от ECU-то а не на вторичните страни. Идеята е бобините да се управляват така, че винаги първата искра да е на голямата свещ а втората на малката.
          Ако закъснението се реализираше чрез дължините на кабелите на вторичните страни, то при първи цилиндър всичко щеше да е ОК, но при четвърти дългият кабел от първата бобина щеше да пали голямата свещ втора.

          Освен това, не изключвам и това при CF2 мотора въпросното времезакъснение да е различно за различни обороти.

          При CF3 мотора, очевидно двете свещи се палят едновременно, няма искри "навятъра" в края на изпускателния такт и поради това бобините работят на двойно по-ниска честота.
          Поради това е възможен лесен преход от CF2 към CF3 само с пренареждане на кабелите. Обратният преход обаче е невъзможен, защото тогава ще се пали само едната от двете свещи в даден цилиндър и това ще се отрази на работата на мотора.
          Още нещо което трее се провери понеже незнаем дали на Цф3 не дава още един път искра на 2 те свещи едновременно и в долна м.точка все пак е евро 3 трее да е по екологичен.Ако е така и прехода ще е същия като го окабелиш като цф2
          155 2.0 16v МY95 Sport

          Comment


          • #50
            Аз като кажа нещо в тоя форум все едно нищо не съм казал... баси. Останете си тогава в заблуда или хванете един осцилоскоп и измерете да видите комутацията на първичната кога идва и ще се убедите, че и при 3-те мотора няма закъснения както и при трите има wasted spark. По рано обясних защо при CF3 кабелите са така поставени. Заради така наречените функции за Missfire detection и Individual cylinder knock detection и не само. Нещо което при CF1 и CF2 липсва.
            Last edited by oem; d.m.y г., 15:38.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
              Още нещо което трее се провери понеже незнаем дали на Цф3 не дава още един път искра на 2 те свещи едновременно и в долна м.точка все пак е евро 3 трее да е по екологичен.Ако е така и прехода ще е същия като го окабелиш като цф2
              Това не знам, но съм 99% сигурен в това, че при CF2 мотора двете искри, които отиват навятъра го правят не заради екологията, защото няма какво да се пали в края на изпускателния такт, а и да има, то няма да се запали поради липсата на достатъчно налягане на газовете, а това се получава като следствие от това, че свещите преди работен такт се палят от 2 бобини.

              ---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Аз като кажа нещо в тоя форум все едно нищо не съм казал... баси. Останете си тогава в заблуда или хванете един осцилоскоп и измерете да видите комутацията на първичната кога идва и ще се убедите, че и при 3-те мотора няма закъснения както и при трите има wasted spark. По рано обясних защо при CF3 кабелите са така поставени. Заради така наречените функции за Missfire detection и Individual cylinder knock detection и не само. Нещо което при CF1 и CF2 липсва.
              Това е важен момент.
              Да разбирам, че ако на CF3 мотор наредиш кабелите по схемата на CF2 той ще работи нормално?

              А защо Missfire detection и Individual cylinder knock detection не могат да се реализират на CF2 мотор?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Това не знам, но съм 99% сигурен в това, че при CF2 мотора двете искри, които отиват навятъра го правят не заради екологията, защото няма какво да се пали в края на изпускателния такт, а и да има, то няма да се запали поради липсата на достатъчно налягане на газовете, а това се получава като следствие от това, че свещите преди работен такт се палят от 2 бобини.
                И тука пак има загадка колега понеже си прав че няма какво да се запали ,ма причината не е от това че са 2 бубини,понеже има много едноцилиндрови мотори с една свещ и една бубина и дават умишлено 2 пъти искра,за почистване на горивната камера или нещо подобно незнам точно.

                А може ли да ме светнете какво значи масив детекшон и другото на англииски понеже не го вдявам.
                155 2.0 16v МY95 Sport

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                  И тука пак има загадка колега понеже си прав че няма какво да се запали ,ма причината не е от това че са 2 бубини,понеже има много едноцилиндрови мотори с една свещ и една бубина и дават умишлено 2 пъти искра,за почистване на горивната камера или нещо подобно незнам точно.

                  А може ли да ме светнете какво значи масив детекшон и другото на англииски понеже не го вдявам.
                  Доколкото знам в общия случай системите със "загубената" (wasted spark) искра са продиктувани не от екологични или технически съображения а от чисто икономически.
                  Примерно работата на 4 - цилиндров 4-тактов двигател може да се реализира само с 2 бобини и без високоволтов разпределител. Т.е икономисват се бобини и комутатори.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Доколкото знам в общия случай системите със "загубената" (wasted spark) искра са продиктувани не от екологични или технически съображения а от чисто икономически.
                    Примерно работата на 4 - цилиндров 4-тактов двигател може да се реализира само с 2 бобини и без високоволтов разпределител. Т.е икономисват се бобини и комутатори.
                    Да това е точно така аз имам в бг един ровер дисковери 2.0 бензин 16к тои е така 2 бубини за 4 цилиндъра и няма високоволтов разпределител,,делко,,
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                      И тука пак има загадка колега понеже си прав че няма какво да се запали ,ма причината не е от това че са 2 бубини,понеже има много едноцилиндрови мотори с една свещ и една бубина и дават умишлено 2 пъти искра,за почистване на горивната камера или нещо подобно незнам точно.

                      А може ли да ме светнете какво значи масив детекшон и другото на англииски понеже не го вдявам.
                      Колега, къде си тръгнал тогава да раздаваш съвети, и да завиваш свещи на разни места, на разни хора дето не си им нито на акъла нито на образованието и както е модерно днес да се казва... на парите?
                      Ако имаш толкова много свободно време вземи прочети това онова, поне елеметарен фундамет положи!
                      Пък после се научи да задаваш правилни въпроси с необходимото уважение и респект, пък може и да се хване някой да ти отговори!
                      Have A Nice Day
                      o/_______\o
                      (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                      []=о===о=[]

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                        Колега, къде си тръгнал тогава да раздаваш съвети, и да завиваш свещи на разни места, на разни хора дето не си им нито на акъла нито на образованието и както е модерно днес да се казва... на парите?
                        Ако имаш толкова много свободно време вземи прочети това онова, поне елеметарен фундамет положи!
                        Пък после се научи да задаваш правилни въпроси с необходимото уважение и респект, пък може и да се хване някой да ти отговори!
                        То колега да завиеш една свещ в гъза на друг човек не е нужно нито акъл,нито образование ,нито пари.После при положение ,че си дискутираме ,тука с 2 грамотни момчета и чат пат се включват и други грамотни хора,не значи че изпитваме остра нужда от неграмотници,за да се намесваш ти.Аз време имам бол ма не знам да чета на англииски понеже съм Българин и втори език на времето ми беше немски в училище.Ти ако чаткаш енглиш може да си драснеш и някоя татуировка,да изрусиш перчема,и да се пускаш по енглиш форумите,аз си питам тука нормални неща точно понеже не ги знам,ако ги знаех нямаше да питам.
                        155 2.0 16v МY95 Sport

                        Comment


                        • #57
                          Не се карайте колеги, очевидно не сме се родили гении и поради това, цял живот се учим.

                          Смятам, че дискусията, за разлика от много други е интересна и ползотворна.

                          Призовавам към това кой каквото има да каже, дори и то да е грешно, да го сподели с добър тон.

                          Няма нищо страшно в това човек да не знае или да се заблуждава в нещо. Важното е по един или друг начин да се стигне до истината.

                          На въпросите на Никола, ще се опитам да отговоря:

                          Missfire detection (откриване на лошо възпламеняване) е методика или набор от методики, чрез които се установява лошо горене на сместта.

                          Някои от способите за регистриране на подобно нещо са:

                          - анализ на показанията на ламбда сондата
                          - следене за неравномерности в ъгловата скорост на коляновия вал
                          - следене на процеса на ионизиране на електродите на свещите


                          Individual cylinder knock detection (индивидуално откриване на детонационно горене за даден цилиндър)

                          установява се чрез употребата на сензори, работещи на акустичен принцип или такива, които "улавят" ненормална промяна на налягането на газовете.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:03.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            Никой не ми отговори на въпроса, който е по-близо до заглавието на темата...

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Не се карайте колеги, очевидно не сме се родили гении и поради това, цял живот се учим.

                              Смятам, че дискусията, за разлика от много други е интересна и ползотворна.

                              Призовавам към това кой каквото има да каже, дори и то да е грешно, да го сподели с добър тон.

                              Няма нищо страшно в това човек да не знае или да се заблуждава в нещо. Важното е по един или друг начин да се стигне до истината.
                              100 процента съм съгласен с тебе поне след една задълбочена дискусия ще излезе истината на яве,и за в бъдеще ще се знае,според мене това е целта на форума и лични нападки са изцяло излишни,ма в ена друга тема четох ,че хората често прибягват към лични нападки когато им се изчерпат аргументите,и сигурно е така.

                              ---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

                              Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                              Никой не ми отговори на въпроса, който е по-близо до заглавието на темата...
                              Ами колега в момента се мъчим да разберем и за сега излиза ,че всички свещи са еднакво важни без значение от окабеляването.
                              155 2.0 16v МY95 Sport

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                                Никой не ми отговори на въпроса, който е по-близо до заглавието на темата...
                                Най-добре е да се сменят всичките свещи.

                                И все-пак, ако има някакви обстоятелства, поради които човек не е в състояние да го направи и трябва да избира кой от двата набора да смени, очевидно това са големите свещи.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X